Tabara de pictura Hobby Art   Nu se poate sa n-o indragesti pe Carmen! O persoana mereu cu zambetul pe buze, dezarmant de copilaroasa si atat de generoasa in a imparti cu cei din jurul ei bunadispozitia si umorul!

E atat de prolifica incat a reusit sa umple o jumate de galerie cu picturile ei si in acelasi timp sa aiba expuse inca cateva picturi intr-o expozitie in alt oras, desi de profesie nu este pictorita, aceasta pasiune descoperindu-si-o doar  prin 2010, an in care am cunoscut-o si eu cu ocazia taberei de pictura Hobby Art. Este foarte spontana atunci cand picteaza, prin gesturi rapide, pline de energie, asa cum o caracterizeaza pictorul Tudor Francu. Daca o intrebi care e pasiunea ei, iti va raspunde ca dansul, insa pictura isi are si ea acolo un locsor care prinde radacini puternice.

Cu ocazia expozitiei de pictura ‘’Emotii’’de la Galeria de Arta Unirea din Targu Mures, expozitie pe care a realizat-o impreuna cu Oana Maria Paul, m-am folosit de ocazie si am pus la cale acest interviu pe care va invit sa-l cititi mai jos:

  • Carmen, de cand pictezi? De ce te-ai apucat de pictura si cum ai facut primii pasi?

Am inceput sa pictez acum 4 ani….printr-o intamplare,…am primit cadou un abonament de 5 sedinte  pentru un curs de pictura la Fundatia Calea Victoriei .

  • Cat din sufletul tau, din trairile de moment sau felul de a fi se regaseste in pictura?

Daca vorbim in procente , cred ca sunt lucrari care contin cam 80-90% din starea mea de spirit  …sufletul e in toate..!!!

  • Esti aproape o autodidacta, adica iti alegi cursurile si taberele de pictura la care sa participi pentru a te dezvolta. Care sunt cautarile care te caracterizeaza in prezent? Ce ti-ai dori sa aprofundezi ?

Sincer, eu inca  mai caut in mine raspunsuri, simt ca mai  am resurse, ca nu am epuizat toate subiectele, toate abordarile plastice …..cand va sosi momentul definitivarii mele ca artist, voi sti !

Ca tema ,vreau sa aprofundez personajele, ca atitudine, expresie, impact; vreau o alta viziune, o noua elaborare ……vreau sa scot alte valente din mintea si sufletul  lor…Deocamdata asta vreau, sa vad ce voi reusi…

  • Cum ai descrie tot ceea ce se intampla in momentul creatiei? Cum ai descrie momentul cand constientizezi ca pictura e gata? Obisnuiesti sa iti auto-analizezi lucrarile in momentul cand sunt finalizate?

Ooo !!! actul creatiei ?.. e  melodia pe care dansez pe panza, cu linii si culori , iar cind muzica s-a oprit , gasesc  panza plina cu bucuriile si tristetile mele..…pe care le ajustez constient si panza e gata !…exista  insa  si sentimentul de nemultumire…pe care eu il tratez foarte usor, acoperind lucrarea , folosind-o ca suport pt urmatoarea…sau starea de,,blocaj’’…adica ceva i-ar mai trebui lucrarii si nu stii ce ?…atunci cer ajutor , sfaturi,sau o abandonez pana gasesc ideea salvatoare…Eu pot aprecia corect o lucrare personala numai dupa o mica pauza de la  finalizarea ei….

  • Lucrarile tale sunt caracterizate de spontaneitate si dinamism…Urmaresti ca idee de baza a picturilor tale aceste aspecte? Este acesta modul tau de a ‘’vedea’’ lumea si pictura?

Pictura mea imi tradeaza personalitatea si adevarul este ca asa ,,vad ‘’ eu lumea,: dinamica, spontana, vie, contradictorie, scandaloasa chiar, galagioasa ca o trupa rock, ambitioasa,mereu in progres, mereu schimbatoare, agresiva, nebuna, nebuna si… plina de iubire!!!

  • Ai vreun ‘’critic’’ printre persoanele apropiate tie? Daca da, tii cont de parerea sa?

Am citiva critici de parerea carora tin cont partial……dar eu iau decizia finala !

  • Carmen, cum reusesti sa prinzi asa viteza intr-un timp asa de scurt si nu dai chix niciodata?

Cred ca ,,viteza” vine de la minte….iar chix dau de multe ori 🙂

  • Cum s-a schimbat viata ta de cand te-ai apucat sa pictezi?

S-a schimbat mult si in bine si-mi place ca  am intilnit oameni noi, frumosi, talentati. S-a inchegat un grup de persoane luminoase, dragi mie, pe care de fiecare data de abia astept sa le intilnesc…!

  • Ai planuri in domeniul picturii?

Da, pictura are planuri cu mine… 🙂

  • Cand si unde pictezi? Cum iti petreci timpul liber?

Pictez in tabere, la scoala, si acasa  f rar…pt ca timpul meu liber e dedicat familiei si prietenilor…

  • Ai  si expus de cateva ori; spune-mi ceva despre cum te simti la expozitiile unde ai lucrari expuse?

Am sa va uimesc…la expozitiile mele ma simt ,,straina’’…am impresia ca alta e persoana in cauza… 🙂 …(va explic alta data  fenomenul)

  • Ce fel de pictura iti place sa abordezi?

Mi se potriveste pictura figurativa,dar ma tenteaza si cea abstracta si contemporana…

  • Care este cel mai frumos lucru pe care ti l-a spus cineva despre picturile tale? Si care e cea mai mare satisfactie personala pe care o ai de pe urma pictatului?

Lucruri frumoase mi se spun mereu….nu  retin sa fie vreo fraza sok….?!…satisfactia personala e concretizata in panzele mele …pe care le privesc  cu  admiratie, chiar ma surprind unele dinte ele  🙂

 

Această prezentare necesită JavaScript.

 

Alte lucrari executate de Carmen Tanasescu puteti vedea aici .

 

……

A consemnat Simona Polhac

Multumesc Carmen pentru rabdare si timp, precum si comunitatii de pictura create in jurul Taberei de pictura Hobby Art pentru ajutorul dat la realizarea interviului!

 

 

