materiale de pictura necesare in tabara de pictura Acuarelele sunt poate cea mai populara modalitate de a picta… Tehnica picturii in acuarele necesita utilizarea transparentelor si laviurilor adica se foloseste foarte multa apa si putin pigment. Se usuca relativ repede… Sunt indicate pentru schite si pentru lucrul in aer liber.Este o tehnica simpla dar pretentioasa si care necesita putina experienta.

 Temperele sunt mult mai usor de manevrat;sunt o pasta consistenta, cu o putere mare de acoperire,adica un strat de culoare asternut peste un alt strat deja uscat, va face ca stratul uscat sa devina total acoperit si sa nu se mai vada…La uscare culorile tempera devin mate, datorita apei care se evapora. Pictatul cu tempera presupune folosirea unor straturi de culoare destul de groase…Se usuca repede si sunt relativ ieftine…

 Acrylicele sunt tot culori pe baza de apa…dar sunt mai apropiate ca si caracteristici de culorile in ulei: sunt lucioase iar la nevoie devin transparente prin diluarea cu apa. Este o tehnica noua comparativ cu tempera sau uleiul si din pacate putin cam scumpe…Rezultatele sunt insa deosebite si sunt destul de usor de manevrat…

Uleiul folosit in pictura este o modalitate de a picta veche de sute de ani; este tehnica cea mai rezistenta in timp, cea mai spectaculoasa si cea mai fascinanta dar in acelasi timp cea mai grea, cea mai complexa si cea mai pretentioasa…Materialele necesare sunt multiple si implica costuri relativ mari: sevalete sau bancute( vor fi puse la dispozitia participantilor „capre”), panze sau cartoane special tratate, pensule de diferite marimi si de diferite tipuri( rotunde, late, par natural, par de plastic,par moale sau par tare), cutit de paleta, diluanti ( terebentina sau esenta de lavanda) plus diferiti aditivi( agenti de uscare, rasini…) pentru a da anumite caracteristici pastei de culoare…

Uleiul presupune pictatul in straturi groase sau in transparente in functie de produsele utilizate. Se poate picta „alla prima” adica intr-o singura sedinta de lucru pe parcursul unei singure zile sau se poate picta in straturi succesive aplicate doar dupa ce precedentul s-a uscat ceea ce inseamna ca trei sau patru straturi pot fi aplicate in decurs de citeva saptamani sau chiar luni. Este o tehnica speciala pentru lucrul in timp si executia elaborata…

 Suportul pe care se picteaza depinde de tehnica utilizata, de resursele financiare si de preferintele personale: hartie sau carton pt. acuarele, tempera, acrilic sau panza special tratata pt acrylic si ulei (pentru panza pentru pictura gata tratata si intinsa pe sasiu puteti apela si la serviciul nostru).

 

Iata de ce ai nevoie pentru pictura in ulei:
        1. Suportul   
           Pictura in ulei se realizeaza pe pânză, carton pânzat sau pe suport de lemn: toate insa au nevoie de o tratare speciala ce consta in doua sau mai multe straturi de gesso (gips) sau clei de oase. Astfel suportul va fi pregatit pentru aplicarea culorilor in ulei. 
          La magazinele ce comercializeaza materiale pentru pictura se gasesc pânze întinse pe şasiu de lemn, gata preparate (tratate cu gesso) si la dimensiuni diferite. In plus e recomandata o cutie de gesso* ( grund acrilic pentru tratarea suplimentara a panzelor pentru pictura). O cutie de 500 ml e suficienta. 

         2. Paleta de culori
          Este un accesoriu indispensabil pentru pictat… Poate fi din lemn sau plastic sau orice alt material cu conditia sa nu absoarba lichidele… Cu cat sunt mai usoare, ca atat pot fi mânuite mai usor.

         3. Godeta  
          Este un mic vas de metal ce se poate atasa de paleta de culori… In ea se pune uleiul de in sau diluantii ( terebentina). Ea poate fi inlocuita de orice alt vas de dimensiuni reduse si care este rezistent la actiunea diluantilor sau a uleiului de in ( poate fi orice vas de metal, ceramina sau plastic).

         4. Culorile in ulei 
          Sunt realizate de diferiti producatori iar preturile difera in functie de calitate, renumele producatorului si cantitatea din tub… Culorile romanesti sunt suficient de bune atat  pentru incepatori cat si pentru avansati.

         5. Pensulele sunt din par natural sau sintetic,  de  marimi, grosimi si forme diferite.

         6. Cutit de paleta
 
         7. Diluantii 
          Terebentina sau esenta de petrol se folosesc pentru a usura amestecul culorilor, pentru a grabi uscarea, cat si pentru a „dilua” culorile in ulei. 

Necesar de adus in tabara ( cine picteaza in ulei): 

1. Panze tratate intinse pe sasiu sau cartoane panzate ( conform cu recomandarile noastre de dinaintea fiecarei tabere). O cutie de gesso daca nu ati tratat anterior panzele.

2. Paleta de culori din lemn sau plastic + godeta 

3. Culori in ulei, la cantitatea de 40 ml, cate un tub:
               rosu vermillion
               rosu scarlet
               rosu englez
               orange
               galben crom
               galben ocru
               verde smaragd
               verde crom
               verde veronese
               albastru ultramarin
               albastru ceruleum
               albastru cobalt
               violet
               umbra arsa   
                    +
                Alb titan – doua tuburi      

   4. Pensulele se vor alege in functie de preferinte si de bugetul alocat. Oricum un minim de 10 pensule este necesar: subtiri, late, rotunde, cu par sintetic sau de plastic  

    5. Un cutit de paleta

   6. Terebentina sau esenta de petrol: aproximativ 100 ml

   7. Carpe de sters  ( bucati dintr-un tricou vechi de bumbac )

 

Necesar de adus in tabara pentru cine picteaza in acrilice

 Este de fapt pictura in culori de apa si necesita mai putine materiale si cantitati decat cea in ulei. Panza tratata folosita la pictura in ulei este un suport perfect pentru pictura in acrilic. In plus pot fi folosite si blocurile pentru desen, hartia fiind suportul traditional al culorilor de apa…
 Pensulele sunt de obicei aceleasi ca la pictura in ulei…  Culorile se aleg in functie de producator, cantitate, la bucata sau la set.    Mai este nevoie de unul sau doua vase pentru apa si carpe de sters.

 

* Gesso este o substanta acrilica asemanatoare la consistenta cu culorile acrilice pentru pictura. Sub forma de pasta, gesso este folosit pentru prepararea panzelor pt pictura. Se usuca la fel de repede ca si culorile acrilice. Gesso este stratul intermediar dintre panza si stratul picturii si se aplica cu pensula sau cutitul de paleta. Panzele cumparate din magazine ( rulate sau intinse pe sasiuri) au aplicate ( in general) 2 straturi de gesso. In majoritatea cazurilor este necesar aplicarea unui strat sau doua straturi suplimentare, mai ales pentru pictura in ulei. Se gaseste in recipiente de 0,5 l, 1 l, sau 2,5 l.

Mai mult despre gesso: gesso acrilic  ( sau acrilic gesso) este o rasina acrilica, sub forma de pasta, fiind folosit ca si varianta moderna pentru grunduirea ( prepararea) panzelor pentru pictura in orice tehnica: ulei, acrilic, tempera, guase… Este un fel de alb acrilic, dar are o consistenta mai groasa, datorita compozitiei ( creta, pigmenti, etc)  ce il face mai absorbant si mai mat. Se usuca la fel de repede ca si culorile acrilice, dupa aprox. 30-40 minute. Gesso este stratul intermediar dintre panza si stratul picturii, avand rol izolant intre fibra panzei si stratul de culoare al picturii in sine.  ( este necesar acest strat izolant mai ales la ulei din cauza efectului coroziv al uleiului si solventilor, asupra panzei crude). 

   Gesso are rolul de a izola culoarea de suport ( panza, lemn, carton, metal ) dar, in acelasi timp, faciliteaza aderanta stratului de culoare la acest suport.  Se aplica cu pensula sau cutitul de paleta si uneori, la nevoie, poate fi diluat cu apa.   Este foarte flexibil ( cu exceptia celor special destinate pentru anumite efecte ), eliminand problema crapaturilor din stratul pictural, mai ales daca panza va trebui rulata dupa pictare. Dupa uscare, gesso devine compact, omogen, flexibil, opac, mat, avand o putere mare de acoperire.  Se aplica in straturi succesive aplicate doar dupa uscarea completa a stratului precedent. Intre starturi se poate slefui cu hartie abraziva pentru a se obtine o suprafata cat mai fina: cu cat mai multe straturi, cu atat mai mult va fi eliminata textura panzei, obtinandu-se o suprafata neteda si uniforma, absorbanta sau semi-absorbanta.

   Panzele cumparate din magazine ( rulate sau intinse pe sasiuri) au aplicate ( in general) 2 straturi de gesso. In majoritatea cazurilor este necesara aplicarea unui strat sau a doua straturi suplimentare, mai ales pentru pictura in ulei, in functie de tipul de gesso folosit sau in functie de suport ( de exemplu, textura si tipul panzei influenteaza rezultatul). Atat la acrilic, cat si al ulei, primele straturi de culoare sunt absorbite de grund ( stratul preparatiei) si pot ajunge pana de cealalta parte a panzei, daca izolarea, acoperirea nu este completa. Pentru acest motiv se utilizeaza mai multe straturi de gesso in functie de compozitia pastei, tipul emulsiei sau gradul de diluare ( consistenta) din timpul folosirii. 

  Gesso se gasete in general in varianta alba dar exista si varianta colorata.  Gesso alb poate fi amestecat cu orice culoare acrilica pentru a obtine un fond colorat sau i se pot incorpora, prin amestec, pigmenti pentru o suprafata colorata si usor grunjoasa, texturata.

  ATENTIE!  Desi este un produs universal cu aceeasi denumire si cu aceleasi compozitie de baza, gesso poate sa difere de la un producator la altul. Fiecare producator in ghidul de utilizare precizeaza destinatia produsului, modul de aplicare sau alte caracteristici speciale. Exista mai multe tipuri de produse ce folosesc denumirea de „gesso acrilic pentru prepararea suporturilor pentru pictura”, dar au utilizari/ destinatii diferite: pentru texturi in relief, efecte de crapaturi pentru a imita panza picturilor vechi, etc…etc… A se studia indicatiile si recomandarile aflate pe fiecare produs. 

  Sunt producatori care ofera ca varianta profesionala aplicarea a doua tipuri de grund acrilic, inaintea aplicarii de gesso acrilic: Acrylic Size pentru izolarea si inchiderea ochiurilor din tesatura, Acrylic Primer pentru o suprafata alba si (semi)absorbanta si abia la urma aplicarea de  Acrylic Gesso pentru o baza alba, uniforma si o cat mai buna aderanta  a culorilor. Dar majoritatea producatorilor ofera un singur produs ce incorporeaza toate cele trei functii, mai sus mentionate.

   Se gaseste, de obicei, in recipiente de 0,5 l, 1 l, sau 2,5 l.

Anunțuri